Sunday, March 01, 2009

Bevis nog?

Jo jag tror det. Oavsett vilken version jag sätter på mig själv är jag säker på att jag inte blivit 100% förändrad, eller ja förbättrad. Fast det kanske inte är samma sak i det här fallet. För jag vet att oavsett hur duktig, flitig och ambitiös jag blir kommer en del av mig vara kvar i det förflutna. Tänk vad en annan människa kan ställa till det! Logik är bortom all förnuft för mig. Jag kommer nog aldrig kunna göra den analysen och dra de slutsatser folk tar när jag berättar historien för dem, om och om igen. De var inte där, de såg inte alla tillfälligheter, all missförstånd och illa befogade misstankar. Men ja det är bortom min makt att ändra nått nu, om det någonsin varit inom räckhåll... Enda tröst jag haft. det jag försökt unna mig själv som tröst, vet jag inte om det inträffat. Och jag skäms och hatar mig själv för att känna lättnad över det. Jag är ingen bra människa när allt kommer omkring.

He knäppt tycker nog många, inklusive mig själv, att någon skriver ner sådana personliga tankar i en offentlig blogg. Men faktum är att ingen läser detta ändå, inte många iaf och hälften av dem som är här inne förstår nog inte ens svenska. Det roliga är att det egentligen inte spelar någon roll. Undermedvetet skriver jag detta för att finna hopp, ett hopp som jag vet är helt menigslöst. För hur troligt är det att de vackra blå ögonen skulle fasta för det svarta bakgrund och gröna text som jag skriver ner nu? Förmodligen hamnar sannolikheten någonstans mellan att kunna få fred på jorden och att hitta liv på Merkurius.

2 comments:

Veronica said...

Men going då?! *många goa kramar till dig!*

Agha Jan Itor said...

ja så är det :P tack