Wednesday, July 15, 2009

A good joke..

"Man goes to doctor. Says he's depressed. Says life seems harsh and cruel. Says he feels all alone in a threatening world where what lies ahead is vague and uncertain. Doctor says 'Treatment is simple. Great clown Pagliacci is in town tonight. Go and see him. That should pick you up.' Man bursts into tears. Says: 'But, doctor...

Igår såg vi Watchmen för andra gången och denna gång blev slutet bättre, kanske för att man visste hur den skulle sluta och hann förbereda sig bättre inför den - finna sig i den. Det hela är så snyggt gjord. Jag vet inte om jag tolkat historien så som författarna ämnade men jag gillar min egen tolkning.

Det var en riktig fin dag igår. Fred kom över och vi bara slappa, käka wienerbröd, tårta och skratta fram till sent in på natten. frågade bror om han ville hänga med och bada på fredag. blev rätt överraskad att han inte sa blankt nej och att det inte krävdes någon övertalning.

Ha på tal om blåbär, refererade ju till den nya kassa tolkningen av mästerverket "Schakalen" and guess what? De kommer visa den snart på tv. ha värt och se Richards första replik så man kan garva lite igen ;)

Blir nog en nice film/bok sommar trots vädret. Man har avverkat två av "kultfilmerna" två som återstår - typ inga super filmer men sådana man bara måste se för att man växt upp med dem. Har en del tips på bra "äldre" filmer att plöja igenom och så har vi ju vår vän Harry som man ska hälsa på snart :D Så jag borde få nog form av "Watchmen-gåshud" innan sommaren är slut...

...I am Pagliacci.'" - Roschach, October 16th 1985.

No comments: